Who am I, where am I, why, when, how ?

Jag vet att jag totalsuger fethårt på att blogga och jag vet hur mycket jag själv hatar bloggar med zero update så jag kunde ju passa på att be om ursäkt. Är just nu väldigt yr, därav rubriken. En helt konstig kombo av människor har smsat mig idag, jag har sprungit runt i ett virrvarr och plockat upp saker jag glömt efter mig på mina nattkavalkader. Det är en ny ledig vecka, har sovit crazybananas tider och så hade jag hundra blogginlägg att ta igen hos Gynning. Hon gör mig alltid dimmig, dels för att hon skriver grammatiskt dåligt (hon är den ENDA i universum som kommer undan med det för övrigt). Men också för att hon är en studsboll och hennes studs smittar av sig. SHE BRINGS OUT THE FUCKIN BEST IN ME. Hon inspirerar mig till den galenskap som jag allt för ofta stänger in inuti mig! TACK för det, för utan henne (och andra mindre inspirationskällor) skulle jag förbli en passiv hösäck med ordinarie skitjobb och dagishämtning/lämning och ajabaja. Varför är det så? Är jag en skittråkig fantasilös grå prick egentligen? Är alla det? Nä, då får vi ju en hönan-ägget situation!

Ena stunden vill jag ligga på en divan i Paris nattglam och sippa torr champagne, andra mocka hästskit på en gård i Dalarna. Se ut som  Lady Gaga och spela bort någon rik gubbes pengar i Vegas vs stilla dricka ett glas vin på balkongen på odenplan. Rädda djur från gatan eller fläka ut mig i Playboy?
När jag tänker dessa kontrastrika tankar får jag nästan panik. Blir manisk inuti och tänker. Vad gör jag? Vad SKA jag göra? Vad söker jag? Men framförallt; måste jag välja? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0