Eddi

Min största dödssorg jag upplevt var när min älskade lilla tax Eddi dog. Han var min vapendragare, själsvän och trogna bästis. Än idag händer det att jag brister ut i tårar när jag tänker på dagen han drog vidare till de sälla jaktmarkerna.

I natt vaknade jag av att det kändes som om någonting vaggade mig från sida till sida. Sömndrucken och oerhört yr var min enda tanke "är det någon ande på besök?". Minuten senare somnade jag om. Jag drömde om en hund, det var inte Eddi, men det var en liten varelse som jag höll tätt intill mitt bröst. När jag vaknade präglades upplevelsen dock av Eddis energi. Hans personlighet var omkring mig i timmar. Framme på t-centralen ledde mig något osökt in på Pocketshop där ögonen direkt föll på boken "Taxar, kärlek och sorg". Jag köpte den innan jag hann blinka, trots att jag i vanliga fall alltid noga överväger bokköp.

Med boken i min hand både skrattar och gråter jag. Aldrig har jag känt igen mig så, i någons sätt att skildra känslorna jag själv hyser för hundar, och i synnerhet Eddi. Författaren (Yrsa Stenius) bakar samtidigt in en liten självbiografi och jag känner igen mig även i henne själv. När jag läser känns det som jag får någon slags upprättelse.
Som att boken är skriven för mig.




Kommentarer
Postat av: Ida

Det är sååå många gånger jag vill skriva ngt bra till dig, för jag känner igen mig så ofta i det du skriver. Du skriver f.ö svinbra! Älskar att du kan vara så träffsäker.

Vad beträffar hundar och din relation till dem, ja, vad ska jag säga...hundar är magiska, verkligen speciella, love them!

Puss du!

2009-12-05 @ 13:44:06
URL: http://vattenskida.blogg.se/
Postat av: Mia

:0) Vad glad jag blir! Tack snälla Ida. Följer ditt lilla familjeliv och blir inspirerad att föda fram en liten godbit själv en dag! Tänker ofta på dig när jag suktar efter olika produkter på nätet "Undrar om Ida har testat detta..." Haha.



PUSS



2009-12-05 @ 18:01:26
URL: http://smutsigtimin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0