Blixtvisit i Kambodja

Under tiden vi legat i en hangmatta och sippat fruktdrinkar har nagon stulit mitt visakort och levt loppan for i princip alla mina pengar pa kontot. Nagot jag marker vid kambodjanska gransen flera dagar senare. Kanslan? Overklig. Knappast en bra borjan pa resan men efter manga svordomar, apati, nagon tar, altande och ett megastod hemifran gick resan vidare... (Tack UNDERBARA mamma). Eftersom jag varit i Kambodja tidigare och inte anser att har finns mycket mer att gora an kora off road motorcykel - vilket inte ar aktuellt for oss denna gang - nojer vi oss med en snabbis i Pnom Penh och det blev en minst sagt hetsig dag. Vi har akt tuk tuk 8 mil (!) i trafikhetsen personifierad, allt for att skjuta Kalasjnikov pa en bana som redan hunnit stanga. Vi har akt moppe stan runt for att fa den basta vaxlingskursen, allt for att jag mitt span helt raknat fel i mitt huvud och darmed trott att folk forsokt blasa oss rejalt. (Det slutade dock med att en bank gav oss mer dollar an vi egentligen skulle fa sa slutet gott, allting gott?) Vi hann aven ut till Killing Fields dar massgravar och ett monument med tusentals doskallar fran Pol Pots tid finns. Tror ni det spokar dar...?

Imorgon styr vi vidare mot Ho chi min (Saigon). Eftersom var mat- och sovklocka liknar en pensionars tankte vi pysa ivag redan vid 06.00. Vilket betyder att det ar dags for kvallsduschen precis nu. Vi ses i Vietnam!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gulle mitt,hoppas chocken har lagt sej o du kan njuta av dagen.Thomas bad mej hälsa att han hjälper dej om du behöver ifall du inte får tillbaka några pengar,alltså med att skriva till ditt försvar.

Här är underbart vinterväder,ska gå ut o gå på isen nu.Hälsa Terese och ha det underbart.Stor kram från mamsen

2009-02-11 @ 11:54:49
Postat av: Mia

Hej pussmamma! Ja chocken har lagt sig och jag tanker inte desto mer pa det. For javligt att det finns sana manniskor dock, det gor mig illamaende!



Superbra att han hjalper mig, det ger mig hopp! :-)

Vi ar nu i vietnam och har ar dyrt och skitigt men intressant, imorgon ska vi ut och aka pa Mekongfloden. Puss puss sa lange alskar er!

2009-02-11 @ 12:25:36
Postat av: Aliiin

åh nej.. mekko! Jävla skitidioter! att dem har mage att sno dina pengar nu när du har jobbat ihjäl dig för att kunna åka.. usch! jag tänker på er båda här och skickar ner lite vintermörker och depression så att ni inte glömmer hur det är här ;)

PUSS!!

2009-02-11 @ 19:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0