Silent day

Okej vi fullkomligt alskar Bali. Vi fick muta en bitter javel med 50 dollar for att komma in i landet men efter det har allting varit sinnesfriden personifierad. Bara underbart, allt!
Igar var dock en valdigt udda dag, en hinduisk tradition som kallas silent day, nar ALLA, varenda liten kotte maste stanna inomhus. Allt ar ode, aven flygplatsen. Det enda som ar oppet ar sjukhuset. Man fick inte ga ut och nar solen gatt ner fick man inte heller anvanda elen. Man ska forsoka vara tyst ocksa. Jag och Therese holl snattran HELA JAVLA DAGEN. Fran onsdag kvall nar vi somnade till fredag morgon nar vi vaknade sade vi inte ett enda litet knyst. Vi tva! Vi ar inte kanda for att vara de tystaste mossen direkt... Det var stundtals paniktrakigt, men ocksa skont. Hungriga blev vi eftersom vi inte fick nagon mat. Helt sjukt. Imorse skuttade alla omkring av lycka over att vara fria igen. En dag jag aldrig glommer.

Helgen ar har, haret ar solblekt, kroppen brun, shoppingen svinbillig, maten god och manniskorna partyglada. Skal och puss!


PS. Kan nagon snalla skicka mormors adress till mig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer med första bästa flyg. Här har dom lovat snö!Storebror med familj flyttar in i nya huset i morgon.

Sandbackavägen 6 AX 22150 Jomala

Åland,Finland

2009-03-27 @ 15:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0