An old one, but a good one

Scrollar ner och ser att jag varit flitig på infogabildknappen, de senaste dagarna.

Här är en av mina favoritbilder. Jag har, om ni inte visste det, ett fenomenalt minne, och kan knyta an en liten berättelse till nästan alla mina bilder. Och de är tusentals. Jag behöver inte ens fundera, det står helt klart för mig var, (ungefär) när och vad jag kände.

Här står jag i min lägenhet på Odenplan. Vinter, det besynnerliga novemberljuset och kallt. Ändå är jag naken. Jag har nyligen tagit ur en hårförlängning och känner mig kal på huvudet. Klockan är runt lunchtid, har precis klivit in genom ytterdörren och ålat mig ur någon tight och kvävande klänning. Jag vet till och med vad jag doftar (!) Jag är rolös (mitt eget ord för orolig) i själen och har varit vaken hela natten med någon jag tycker om. Jag kände mig alltid omkramad där på Dalagatan, det var mitt första riktiga och äkta hemma. Jag saknar det.

Det här var kul, det kommer mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0