Hystobysto

Klockan är 02.45. Jag är klarvaken som en pitpull på anabola. Taxichauffören gillade mitt sällskap, hälsade mig sååå hjärtligt välkommen. Med.. 6 drinkar i kistan och dessförinnan nästan ingen mat på 3 dagar (och 100 trappsteg) borde jag vara berusad. Eller åtminstone mer. Bli nu inte oroliga, jag svälter inte, men jag är dålig på det här med att föda mig själv. (Inte lika dålig på att dricka upp när glas fylls på, dock).

Hursom, vet ni hur snirkligt livet är? Hur märkligt, oväntat och.. nyfiket man kan göra det. Hur man kan uppleva när man vågar släppa hjärnkavalleriet och ge sig hän, om än bara lite. Som konstaterat innan är jag kontrollfreaket från helvetet. K o n t r o l l. Trots det bär jag med mig en del anekdoter som passar i det excentriska riksförbundet. Berättelser som går under kategorin "crazy" även om jag nästan kräks på just det ordet.

Vem bestämmer? Allting är väl fucking relativt. Jag känner mig inte bekväm i någon slags stämpel att vara gaa-aaa-alen. Oh my god she is soooo crazy.

Det har inte slagit dig att det är du som är not-crazy. Och att det är DET som är det kufiga? Var exakt förlorar du på att vara orädd, öppen, frank, rättfram, ärlig, frispråkig, uppriktig, oförskräckt, frejdig, obesvärad och kavat?
Var?
I en förtryckt liten värld.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0