Nu händer det grejer.

Ett faktum som mer och mer börjar besvära mig i livet är det, att jag är en ungkarl i kvinnlig tappning. Ni vet; inga köksredskap, madrass på golvet, tvättar allt i samma maskin och sist men inte minst - jag kan inte laga mat. Bara sånt som går att mixas ihop, typ smoothies. Och drinkar. Min kyl är fylld till bredden av öl, cider, alkoläsk, rosévin i storpack (ja det finns megaflaskor), champagne och en jävla massa ramlösa. Det enda som skulle kunna räknas som någon form av husmorsknep är väl jägermeistern, vid eventuell förkylning?

Men så idag när min älskade mamma ringde för att meddela att hon var sen erbjöd jag mig kirra middagen, det är väl det minsta jag kan (försöka) göra. Hon fick förvisso guida mig i luren men jag är en jävligt easy learner och nu doftar det ljuvligt av min köttfärslimpa samt broccoli- & blomkålsgratäng i ugnen. Barnsligt stolt!

Häromdagen vid middagsbordet:

Jag: ....aaa men asså jag har ju äntligen fått en vattenkokare av Tove så..

Mamma:
Haha, ja det är roligt. Du har en insatslägenhet i tuttarna, men ingen vattenkokare, hohohihi.

Jag:
Ja men jag liiiiiider inte av det, klagar inte. Man får ju prioritera. Det är just därför jag har tuttarna, för att jag inte köpt en massa såntdär. Men, sen kokade jag te, lycklig och förväntansfull och märkte att jag inte hade något att dricka ur. Så det blev champagneglas.

GEMENSAMT FNISS.

Pappa: *Fingrar på en petflaska* Ja men du kunde ta en sån här och skära av på mitten till en mugg?

Jag:
Jaaa, faktiskt så tanken slog mig. Men jag hade ingen sax. Eller kniv.

GEMENSAMT HYSTOGARV.

Pappa: Nä men du har väl någon avbitartång i din verktygslåda?

Skam den som ger sig!


Kommentarer
Postat av: Alin

Om du föder barn så blir du mamma Mia. HAHAHA

2009-10-12 @ 20:41:45
URL: http://aliiin.blogg.se/
Postat av: Mia

Hahahaha nej vad förskräckligt. Byter namn då innan!

2009-10-13 @ 10:30:55
Postat av: Jenny

hahahah :D

2009-10-14 @ 22:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0