The matrix

Det här är inget ovanligt men just idag tänkte jag spinna vidare på tanken. Jag fick jag ett mail på QX från anvsändaren kåt assexig kille: 'helvete så snygg du är gumman... men du hade en otroligt djup pres.. faaan varför? hehe'
Stackaren tappade väl ståndet i sin morgonrunk.

En vän kontrade med att han snarare tänkte: 'Wow, du är ju smart, varför ser du ut sådär?'
Det lät likaväl fel, men han menade väl.

Idag väljer jag i den mån jag kan relationer där fokus ligger på utveckling, såväl psykisk som fysisk. Där positiva energier och värme regerar fritt och där vi glädjs i första hand åt de mentala kliv vi gör, men även finner lusten i att pynta utsidan. I mitt fall är jag mer än medveten om att jag blir en måltavla för olika tolkningar och gud vet hur många åsikter, genom hur jag väljer att se ut. Narcissistisk eller histrionisk? Något måste ju vara fel, det är de övertygade om. Många tycks anse det onödigt att förvandla sig till en cirkus då man kan smälta in i den gråa massan, i ett lugn utan attacker. För i lugnet vilar lyckan? Men det är mer komplext än så. Att tippexa över och kompromissa bort delar av sig själv, för att man längtar efter acceptans är att fly. Lika mycket som det är att fly genom att ständigt välja vägen helt utan utmaningar.

Att bejaka och leva ut allt det man är och känner inuti just nu, leder till genuin tillfredsställelse. Oavsett mängden oförlåtande ögon. Men i det är ödmjukheten ack så viktigt, att kunna erkänna att vi är i ständig spinn. Idag en sanning, kanske en ny imorgon. Att inte skämmas när vi byter planhalva. En forutsättning för att utvecklas är våra motpoler och vi måste visa oss själva den respekten att vara selektiva i vilka dessa är. Glöm för fan aldrig det!



Kommentarer
Postat av: Petra

Jag älskar att läsa det du skriver. Om inte bara för den lilla boosten i vardagen, så för ditt sätt att uttrycka dig.

Du är någon att inspireras av, och det glädjer mig att du är medveten om det själv.

2009-09-28 @ 21:53:33
URL: http://pejtras.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack fina Petra, det värmer. Vad rooooligt att du också bloggar, har helt missat det! PUSS

2009-09-28 @ 22:34:01
Postat av: Anonym

Topless video-blogg?? please;)

2009-10-04 @ 00:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0