Jag ska aldrig sluta le

En sida jag älskar hos mig själv är att jag ofta stretar emot den delen av mig som är logisk, realistisk och korrekt. Även om den är såååå nära att segra lyckas jag tvärvända i sista sekund och 12 timmar senare står jag med nya intryck att smälta. Och ny energi att leva. Även när jag gör ett "sämre" beslut är det bättre än den säkra vägen. Hur mycket utvecklas vi av en säker, avstängd, rak och förutbestämd riktning? Inte mycket, va. Jag har läst; "Du kan aldrig ta ett dåligt beslut, för då skulle du inte tagit det beslutet" Maybe?

Att leva i nuet kan låta som en sån cheesy klyscha så man nästan vill kräkas, men klyschor är ju klyschor av en anledning. Mitt MAIN FOCUS just nu ligger i att verkligen mysa loss i fina, varma och kärleksfulla känslor. Ordentligt och bara njuta, utan rädsla. Inte alls tänka på "men tänk om" eller "sen". Och uppleva andra människor istället för att vara upptagen i att analysera deras upplevelse av mig.

Idag är en dag när den skärpan var inställd automatiskt, efter två dagar med inspirerande möten, acceptans från flera håll, varma människor (och faktiskt djur med för den delen, jag har sovit med en gris), och lust. Om det är fantastiskt? You bet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0