D o G

Längtan efter hund allltså. Det har gått.. fyra år. Fyra år sedan nosen borrade in sig i min nacke och andades i otakt med mig. Leriga tassar på ljusa lakan. Tillförandet av oegoistiska energier, bara ett ständigt givande. Fyra år, sen han tittade på mig med vädjande blick;  Jag har gjort mitt nu, du måste låta mig gå.

Jag har en biologisk klocka. Biologiska hundklockan. Tick tack.

Känslan att ta fram kopplet varje morgon. Lite seg, lite rufsig. Men alldeles lycklig.
Mjo, jag har börjat gilla rutiner. Välkomnar dem.

Det är helt okej att bli chockad. Det är väl det här med att bli vuxen, kanske.



Kommentarer
Postat av: Maria

Du skriver så otroligt bra och på ett sätt som verkligen berör. Tack för att du finns!

2010-04-12 @ 15:25:59
Postat av: Mia

Tack, du!

Tack, från botten av mitt hjärta.

2010-04-13 @ 00:25:25
URL: http://smutsigtimin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0