Kult(ur)

Saturday: Stukade foten i livlig Berzelii Park. Berns höll inte, trots lång promenad. Lite skaldjurspasta samt två glas rosé. Los cigarillos. Solen gav mig grandios aura. Trodde mafioson i hörnet av uteserveringen antingen skulle ha ihjäl mig alternativt sätta på mig. Eller båda.

Vi spatserade, foten till trots, till gamla stan för en utställning om rasbiologi och arvshygien, som fick min elitism att svida runt cerebrala cortex. Aoch. Jag skäms över att vara människa i allmänhet, och lite mig själv i synnerhet. Jag borde verkligen sluta värdera intelligens. Jo.

Vidare befann jag mig i källaren på Kungliga Operan. Under scenen, bl.a. Rysningarna gick varma. Gick med ett konstant tryck på bröstet, svårt att få luft. Kanske Gustav III:s ande(tag)?

På kulturhuset hittade vi en Fnittrofon. När man smekte den, skrattade den hysteriskt. Bra grej, vill ha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0