Livet livet

Episk dag igår. SPA-morgon där hud och hår förvandlades till ren och skär perfektion. Lusläste blocketannonser och kände "DEN". Av.. femtio stycken. Satt således i ett litet kök på Östermalm hos en överdrivet het botoxad flygvärdinna runt lunchtid. Sjukligt övertrevlig utan att vara det på fel sätt, det är få människor som faktiskt fångar mitt intresse, på riktigt. Men hon kändes fin, och hon gjorde mina naglar fantastiska. Halvvägs in i samtalet inser jag att mannen hon nu ger sitt hjärta till är en av mina gamla avlagda. Rövhålsjuristen. Gulp, vad göra? Jag vill att hon föralltid ska sköta mina naglar, så jag höll käften. I n c e s t Stockholm, alltid.

På tunnelbanan kommer det messages from above, och minuter senare får jag beskedet att min tant Vivi har gått vidare. Vivi, som ömmade för mig när jag var liten och livrädd. Jag tror Vivi vill hjälpa mig nu från andra sidan, i min mediumutveckling. Välkomnar det.

Med detta på nacken hällde Therese i mig rosé. Vi sprang förbi min andra hälft där ett stort paket väntade mig - horskor och en väska. Therese diggar min man, och han henne. Det gör mig varm. Det spär på mina redan spirande lyckokänslor. Min lilla lilla familj.

Morfar Ginko bjöd en taxiresa bort på mat, inte av denna värld. Åt under andakt och drack alldeles för mycket vin, föööör mycket. Mina skor väckte alla sovande könsorgan på gatorna, de var.. sensationella.

05.30 imorse låg jag i fosterställning och vrålade av garv. Minns inte alls varför.

Och så vaknar vi, hungriga. Jag äter ute nio av tio gånger, bortsett från när min mästerkock till make föder mig. Det betyder att jag inte har mycket att erbjuda. Så lite knäckemacka, glass och choklad får ge oss energi för stunden. Planerar en pastamiddag på söder innan det är dags att vinka farväl till min hjälte ett.

Sen ska jag hem till hjälte två. Och vara irriterande kär.





Kommentarer
Postat av: i.

Det borde vara lagstadgat att ringa wildpiggy när man är på Morfar Ginko, 100meter från min bostad.



Skämt åsido.



Jag är verkligen glad för din skull. Läser då och då, håller mig ajour. Ditt liv går bra och bättre ska det bli. Hoppas allt du önskar kommer till dig.

2010-04-22 @ 13:44:18
URL: http://star.. blaha.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0