We are healing

Så är det nya året inlett med buller och bång i en alldeles säll champagnedimma. Bland pälsar, puderkakor och fnitter. Spektakulära damer förtjänar spektakulärt stora flaskor bubbel. Dagen efter ekar flaskorna tomma i stora silvriga behållare där iskuber förvandlats till vatten. Fimpar obarmhärtigt slängda i snön. Glitter, girlanger, raketspill och ouppätna snittar. Första januari känns som en ypperlig dag för antiklimax. Men vi är ju fortfarande spektakulära, om än i geggigt utkletat smink. Och ett artificellt ångestmoln. 

Jag avger inga nyårslöften eftersom det är ett ypperligt tillfälle att belasta sig själv med ytterligare krav som sänker snarare än lyfter. Mina löften, varje dag, varje månad, året om är att leva i sanning. År 2010 har jag gjort det i två år. Två av tjugofem. Låter inte mycket för världen, än, men det är mina två bästa år i livet. Det är inte okomplicerat att försöka vara lögnfri, men i längden skapar det harmonin som lägger grund för all lycka.

Idag träffades jag, mamma och Isabell tillsammans för första gången. Eller ja åtminstone här i det här jordiska livet. Jag kan inte gömma mig eftersom de hör mig utan att jag pratar och skulle se mig även om de var blinda. Energierna strömmade hejvilt och som mamma utryckte det tycks det pågå någon form av läkningsprocess. I alla vi möter finns en länk, ett slags givet utbyte. Tidigare liv gör sig påminda och ett ständigt givande och tagande florerar kring genuin värme.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för igår,älskar DEJ.kram mamsen

2010-01-03 @ 07:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0