When it gets inside you it won't go.

Idag är det mors dag i Finland. Troligtvis kommer jag själv inte bli mor, annat än till en hund eller tre. Och så är jag lite allergisk för kommersiella högtider som tillexempel denna. Eftersom min mami och jag har en själslig kontakt som inte kräver telefonsamtal, träffar eller annan artighetskorrespondens så hoppas och tror jag hon vet vilken betydelse hon har i mitt liv oavsett morsdagsblommor eller inte. Men givetvis är jag hyfsad nog att uppmärksamma och komma ihåg henne som just en mor, på en i kalendern bestämd dag. Och jag blir oerhört glad om pappa gör något speciellt för henne.

Överlag har jag svårt för smör iform av gåvor om de inte är uttalat önskade, överenskomna innan, eller något väldigt väldigt spot on, som kommer genuint från hjärtat.

Therese har gett mig de finaste gåvorna jag någonsin fått, nämligen presentkort på "pill" i olika valörer. Trettio minuter valfritt pill (tänk bort snusk nu) för mig är förmodligen värt mer än en mille på banken. Hon pillar på mig ofta annars också, när hon själv har lust. Och då är det uppskattat, njutbart och väldigt fint.

Men när hon ger det som en present där jag får bestämma tiden och pillets art, då tas det på något sätt till en annan nivå. Än så länge hänger dessa kort synliga bland andra små fina lappar, outnyttjade, men bara vetskapen att de finns där och att hon skrivit det med all tanke på vem jag är, gör att jag smälter.

That's all it takes, för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0