Barn på väg.

Min älskade bästa vän ska bli mamma snart. Nej hon är inte gravid. Inte så snart, men ändå snart snart. Kanske för snart? Jag vill inte bli försummad. Åsidosatt. Gulp.

Helst vill jag vara med genom hela processen. Kanske inte när de tillverkar ungen då men sen. Rätt färg på stickan, muttagluttaren, ultraljud, spring hos barnmorskan, ta reda på könet, läsa mammaböcker, köpa kläder, vara skräckslagen för förlossningen, ta mitt förnuft till fånga och istället lugna henne, räkna ner dagar, känna på monstermagen, prata genom den, göra hennes stackars fötter fina när hon inte längre ser dem, hjälpa henne skölja tarmen för att hon ska slippa bajsa ner sig på BB och sen helst vara med på den stora dagen. Dagen då hennes fina lilla mus ska spricka hela vägen till anus och blod ska forsa tätt ihop med slem, moderkakor och annat smått och gott. Dagen då hon ska vråla av smärta samtidigt som jag super mig full i någon garderob nervös som ett jävla vrak.

Och sen. Sen ska jag lära ungen allt jag kan. Allt jag vet.
Vartenda litet rackartyg i boken. Det blir nog kul det.


Kommentarer
Postat av: Alin

Åh ska dem försöka! Wohoo!

2010-05-16 @ 01:20:06
URL: http://aliiin.blogg.se/
Postat av: Therese

Tro mig, tro mig när jag säger att du absolut kommer vara med in i det sista. Däremot tror jag det passar dig bättre att supa i en garderob när det väl kommer till förlossningen;) Min unge kommer älska dig o dina historier, mest för att du är så äkta. Jag kommer låtsas att jag inte vet vad du berättar för henne/honom. Det här kommer bli vår största upplevelse sisådär om ca 3 år:D Så var beredd, gäller att börja förbereda sig. Jag kan redan nu meddela vilka babykläder jag samlar på;) Du är sååå bäst och kul det kommer det definitivt att bli.

2010-05-16 @ 03:33:37
Postat av: Farbror Roffe

Jag ser till att Mia håller sig i garderoben och super, Therese...:)

2010-05-16 @ 15:29:47
Postat av: Therese

Det är bra det, jag räknar med dig ;)

2010-05-16 @ 20:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0