Perfekta måndag

Morgonen spenderades med mamma och en kort frulledejt. Vidare gick vi till varm spågubbe för att finna själsig pepp.

Först ut var mamma, själv kokade jag av glödheta energier strömmandes främst i överkroppen och ett emotionellt pockande. Jag håller tyvärr alltid inne tårar men när det var dags för mig att dra första kortet bubblade det över. Så spot on. Huvudkortet visade i princip vishet, mäktig lärdom och en förmåga att hjälpa.

Han bekräftade återigen allt jag vet och vad jag behöver förlösa. Jag är på rätt spår och skall så fortsätta. Allt jag behöver ska jag få. Men jag ska sluta lyssna på främst kvinnor som vill få mig att byta spår. Jag ska inte sluta vara snäll, men jag ska definitivt lägga ner människor som trampar på mig. Sluta vara fången i allt jag är. Och gråta lite mer. Surprise. Lustigt nog med tanke på inlägget här under om att leka mycket - det ville han se mig fortsätta. Jag är här för att ha kul, inte moralisera. Och roligast av allt, jag är inte här för att lära mig "för du kan och vet redan".

Jag ska sist men inte minst förmedla från hjärtat. Inte för att vinna poäng. Jag ska inte skriva för andra, men för min egen själsiga vinning. Och där vet jag ju att det finns vissa knutar.

Bara att fortsätta leva, hell yes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0