Orkanord

Ett litet budskap från andevärlden reformerade hela min samtida verklighetsuppfattning.
- Oroa dig inte, det ordnar sig.

Sex små ord. Som skulle kunna komma ur vilken mun som helst men betyda noll. Måste man vara ett spöke för att ha inflytande på mig? Funny. Jag tar det alltid för en sanning när det kommer från där. Så lugnet har bäddat in sig i mig och jag njuter av nuet och livet och minuterna, en i taget. Oroar mig inte ett dyft.

Det får mig att tänka på en gång under min labila episod i livet, när jag trodde jag skulle dö av det förmätna paret herr panik och fru ångest i en sketen buss (gud vilket absurdt avslut). Min syster skrev ett, förmodligen för henne, relativt enkelt sms - att jag skulle fokusera på nuet, minut för minut, att vara i min känsla och veta att det var okej. Och ha tillit till att även denna känsla skulle passera. Jag minns att jag greppade andan och liksom sjönk ihop. Som befriad. Som om jag ätit ett osynligt piller.

Alltså. Enkel matte. Ibland räcker några få ord.
Från rätt person - död eller levande.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0