Sinnlig konsonans

Med min make utflugen lyssnar jag på Satie, tänder ljus och läser min favoritpoesi. Meditativt tillstånd smyger sig på och energierna runt mig gör sig besvär att knäppa och meddela sin närvaro. Jag känner mig aldrig ensam med dessa osynliga vänner omkring mig. Det känns som de stryker min kind. Ytterst svårt att förklara. De bekräftar mig. I synnerhet i harmoniska stunder som denna.
Boye får böja sig för Bodil Lindfors idag.
Bygg dig inga broar.
Broar brister.
Lita på det levande vattnet
som bär.

Bygg dig inga murar.
Stenar rasar
för en bastunstöt
eller några ord.
Nakenheten sedan är förfärlig.

Och du skall inte bära mask.
Det målade ansiktet fräter sig
inåt
genom din egen hud

Och du skall inte vara rädd.
Det finns sol och fåglar,
rök och vatten.
Begär inte mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0