I woke up happy

Idag är en väldigt välsignad dag. Igår fick mitt intellekt en rak höger av insikt vilket också var en välsignad stund. Men än mer idag då det bäddat ner sig sedan explosionen. Lite..
PANG .. TYSTNAD.
Hela min själ bubblar av välmående och livsglädje. Fast på ett lugnt och sansat sätt.

Jag satte mig ner i ögonblicket, försökte i mitt minne dra fram hur dess totala motsats känns. När jag faktiskt känner mig lealös och tom på alltet.

När jag satte dessa sinnestillstånd i parallell med varandra sköljde tacksamhet över mig. Att tömmas på energi och inte riktigt hitta rätt grepp för att klättra upp just där och då är självklart en oförklarligt otäck känsla. Och där vill ingen förbli. Men utan de stunder, hade jag aldrig insett och uppskattat dessa faktiska energiinjektioner och deras extremt viktiga varande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0