News.

Nio dagar har passerat. En vecka kvar. En speciell vecka eftersom vi ligger i Finland på dock. Enda sättet att ta sig iland är genom att åka en ranglig korg i en lyftkran. Och vårt enda sällskap är trehunda brunstiga gubbar. Ovanpå det jobbar vi tolv timmar i sträck, helt hysteriskt, garvar frenetiskt och frossar i kaffe, desserter och choklad som morot för att orka eftersom den enda mat som serveras är kött, kött och ännu mer vidrigt kött. Blod, svett och tårar - en klyscha som aldrig känts så exakt. Dock svetsar det oss samman på ett sätt som faktiskt avslutar min tid här, finare än förväntat. I en situation som den här finns det ingen energi för bråk eller onödiga grupperingar, alla drar sitt strå för att hålla humöret uppe, mer än vanligt alltså. Och alltså skrattar vi mer och mjölkar mer glädje än bitterhet.

Och. Min senaste intervju bar frukt och jag fick jobbet.
Så nu väntar ett helt vanligt liv på mig på andra sidan havet.


Om jag längtar? Well, gissa.

Kommentarer
Postat av: Miss_Incorrigible

Congrats & god fortsättning på det nya året.

2011-01-06 @ 09:59:28
URL: http://mytruthsandotherthings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0