Via själsMedia

Vi kanske befinner oss i två olika universum nu. Det trillar in mail och sms från nutid och förluten tid. Även framtid. Alla vill berätta något. Gärna något fint. Någon saknar mig, har ett minne som vill bli återberättat. En annan väntar på mig. En fjärde vill guida mig. Och någon vill bara ge mig tid och lugn. Den gemensamma faktorn för de alla, är att vårt VI är konstant. Ett fenomen jag har svårt att vila i. Men jag lär mig, sakta.
Information från andra sidan trillar in och inflikar - det handlar om fokusering nu.
Jag vet inte egentligen om de menar den enkla fokuseringen som i mitt nya jobb. Eller den mer svävande, som i att livet är i en dynamisk förändringsfas. Något vill explodera.
Hur flätar man egentligen ihop dessa. Det vardagliga banala, med det universella? Jag fastnar ofta i det ena, för att inse att det leder till bakläxa i det andra.
En bbbb-b-balans!
Och framförallt ett lugn i att jag inte behöver bekräftelsen, annat än från mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0