Ljuset

Har varit ledig två dagar. Försökt lyfta mig ovan skit och vara här och nu, ansträngt mig för att älska och komma ur mitt skal. Vi drack ett par flarror rosé i parken i kvällssolen och invigde sommaren. Det finns något så fasansfullt fint i att se sin man ligga ner på en picknickfilt iklädd kostym. Kontrasten mellan jobb och prestige till frihet och kärlek.
Idag låg jag utslagen i timmar. Alltså helt kaputt. Vet inte varför, om det var solen och vinet. Jag gled med och sov istället för att kämpa emot. Och Kärlek kom hem med en påse middag från Melanders.
Efter maten låg vi hela lilla familjen i sängen en stund och då tänkte jag bara:
Jag har allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0