Min helg i bilder.

Ja, man kan säga att helgen bestått av mat och dryck. SJ erbjuder ingen särdeles kulinarisk meny men när vi kom till malmö började vi med en nom nom fika nere på stan.

Det åtföljdes av snacks och fördrinkar.

Sen var det dags att piffa lite inför en kväll på stan.
Tove hade bokat bord på en karibisk restaurang där jag började med en kokos- och ananasdrink.
Och Micke med rom, as usual.
Min varmrätt var en kokosoppa med firre och skaldjur. Att dö för!
Nästa dag var det mulet och grått men vi bylsade på oss kläder och gav oss ut på en fyratimmarspromenad.
NEJ jag är inte GRAVID! Jag har tro det eller ej ett väldigt utstående skärp som jag nu inser inte är så smickrande. Här visade Tove oss en väldigt vacker park, vädret till trots.
Vid havet ligger hundfältet där Solo fick heja på ett antal glada leksugna hundar.
Turning torso såg ut som ett svävande spökhus.
Men pang sa det så var himlen blå och solen tittade fram.
Det firade vi i västra hamnen med varsin kaffe i solen. Vi och många andra. Ursäkta mitt risiga häxhår, vinden hade ställt till det.
Matdax igen! Och ingen malmövistelse utan den obligatoriska falafelrullen. Mycket gott, med betoning på mycket. Fööör mycket. Mådde illa i timmar efteråt.
Efter det var jag och Micke till Veronica ett par timmar för att ta måtten till min korsett, vilket var anledningen till att vi åkte ner till Malmö. 

När vi kom tillbaks var det middagsdags. En gudomlig veggorätt och råkost.
Följt av våfflor, då det ju var våffeldagen.
Just in case detta inte skulle räcka fanns det även en hel massa godis på bordet, men det förblev orört. Jag kan faktiskt inte minnas senast jag åt så mycket, så ofta och så gott.
Tack Tove, Åsa, Micke och Solo för en härligt meditativ, lugn och god helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0