Sexualitet.. igen.

Visst är du bisexuell?

Jag fick den frågan i veckan och här, Anders, är svaret:

För det första är jag allergisk för den typen av etikett och har inget direkt behov av att ha ett bestämt svar. Det är ju sällan man behöver uppge det i något formulär, tack och lov. Jag har tidigare sagt att jag är bisexuell men heteroemotionell. (Och som barn sprang jag rung i huset och skrek "jag är biiiiseeeexueeeelll" av någon anledning) Dock är det åtminstone för mig ett flytande svar, jag kan aldrig säkert veta om jag kommer bli kär i en kvinna eller ej. Innan jag träffade M hade jag aldrig känt det jag känner idag och därför kunde jag ju inte heller veta att de känslorna existerade, precis som jag inte kan känna till andra känslor förrän de slår läger i mig.


Dessutom är det nuförtiden rätt exotiskt med tjejsex för mig och händer det så är det oftast med någon jag redan känner, alltså inga random ragg. Jag skulle således inte kalla mig speciellt aktiv i min såkallade bisexualitet. Däremot har jag en speciell thing för heta transor med sillisar. Den perfekta blandningen av feminint och maskulint, oh yes. Och.. sen ska jag inte sticka under stol med att det är ju trevligt när man är flera, det vill säga en blandning. Så gångerna jag haft sex med enbart en tjej kan jag räkna på en hand.


Och om man då tycker att det räcker med att överhuvudtaget tända på båda kön för att kalla sig bi, ja då är jag väl det, men då är å andra sidan väldigt många det. (Jag vet inte hur många män jag pratat med som fantiserat om andra män men aldrig har gjort eller kommer att göra verklighet av fantasierna). Tycker man däremot att man ska vara aktiv och ha lika mycket sex med båna kön (och typ inte ens reflektera över skillnaden) för att få titulera sig det, då är jag det inte. Jag har alltid haft mina ögon i första hand på män och inte många gånger aktivt varit på jakt efter en tjej, förutom möjligtvis i början när man ville ta den oskulden.

Så vad är då slutsatsen? Att svaret egentligen sitter i betraktarens ögon. Om jag får slita på en gammal SATC-klyscha så föredrar jag att kalla mig "trysexual".. det vill säga jag testar gärna ALLT minst en gång. Oavsett, i synnerhet, kön. 

Allt! Bring it on!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0