No one laughs at God in a war.

Jag har varit nere ett tag. Allt jag inte behöver och är direkt dåligt för mig har varit in my face. Och jag har inte förmått mig piska iväg det.
Igår kväll när jag masserade Kärlek var det något som sa åt mig att heala honom. Jag har inte gett koncentrerad och medveten healing på.. år? Bortsett från att bota någon lättare huvudvärk. Micke och jag delar inte direkt samma syn på andlighet men han låter mig alltid köra mitt race och tog stillsamt emot. Det visar sig att jag inte bara gav. Jag tog emot helt makalösa mängder själv. Det blev en ögonöppnare. Jag har tappat mitt naturliga utbyte med det spirituella därför att jag varit för upptagen med värdsliga ting, som att jag har en gräslig hy eller inte en snygg häck eller glömt köpa nya porriga stövlar inför vintern. Konstpaus.
Världen som jag vet den är slut minst en gång om dagen. Av just dessa små anledningar. Och det vore väl helt okej, om man kunde plocka upp bitarna av sig själv varje gång och ge sig själv en stor fet kram. Ingen överger dig för att du inte är perfekt.
Visst låter det komiskt. Faktum är att det är komiskt.

God could be funny
When told he'll give you money if you just pray the right way
And when presented like a genie who does magic like Houdini
Or grants wishes like Jiminy Cricket and Santa Claus
God can be so hilarious






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0