Night queen insomnia

Vaknade redan efter en timmes nattsömn, utvilad. Fair enough. Jag älskar ju ändå natten, de är mina bästa timmar. Tände ljus, letade upp min favortimusik. Plötsligt sköljde lyckoskvalp över mig. Det lät som när en enorm våg bryter, i hela rummet.

Ju mer jag tittar på mina relationer, desto tydligare ser jag symbioserna. Och allt eftersom jag inte värderar dem så hårt, utan mer njuter i dess varande, känner jag mig lyckligt lottad. Värme fullkomligt attackar mig, värme som jag så ihärdigt låtit mig gå förbi. Nu tar jag den till mig, och växer som en övergödd planta. Hinner knappt med.
En varm man jag inte känt speciellt länge men känner en stark åtrå till, öste ur sig fenomenala ord till mig idag - ord jag tror man bara får höra en gång i livet. Som fick hela min bild av människomöten att skakas om.

Kontraster, igen. Från helvetet på jobbet. Till en härlig och äkta verklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0