Mera ljus!

Ett av mina favoritcitat på latin är "per tenebras ad lucem" som betyder genom mörker till ljus. Så är det, ljus vore ju inte ljus om mörker inte fanns. Sen tror jag starkt på att sinnelaget sitter i dna-trådarna. Jag är ingen Mia Törnblom, that's for sure. (Vill inte vara det heller, även om hon har poänger i sina resonemang).

Vad jag menar är, att jag tror tidigare liv och relationer spelar in i vår psykiska status även i detta liv. Precis som att "upplystheten" och den sjäsliga utveckligen stärks liv för liv. Depressioner t.ex. kan ligga latenta i kroppen, från flera led tillbaks, utan att behöva bryta ut. Ohälsa överhuvudtaget drabbar ingen av slump, om du frågar mig.

I alla fall. Jag har mått bättre ett par dagar. Det har känts som att ett ljus dykt upp från ingenstans. Gissa då inte alls min förvåning när en nära vän hörde av sig för att tala om att hon äntligen också mår bättre efter en lång tid av raka motsatsen. Jag är känslig för att ta på mig andras sinnelag. En ande kan dränera mig totalt, eftersom jag inte lärt mig skilja på mina egna känslor och deras. Och klart är, att jag påverkas av att någon som står mig så nära mår dåligt, även om jag inte heller i de fallen förstår att det hänger i hop.

Nu hoppas vi, för hennes och min skull att det ska gå åt rätt håll. Det vill säga mot mera, mera, massor av ljus!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0