2011

Jag brukar väldigt sällan titta igenom mina bilder, men nu då jag av en slump gjorde det tänkte jag att jag kunde sammanfatta några händelser under året som gick. (Ursäkta att bilder och text är rörigt, men jag orkar inte ordna till det).
Jag packade jobbväskan för sista gången, tog farväl av denna uniform och blev landkrabba efter sex år på sjön.

Jag började på TSAB där jag lärde känna fina Robin (bilden) & Oskar.
Strax därefter bilade vi ner till Helsingborg tur retur en lördag (ja, jag körde) för att hämta hem vår efterlängtade, innerligt älskade nya familjemedlem. Han hade ett tugnt själsligt bagage med sig vilket innebar en hel del jobb och exremt tidiga morgnar. Han är dock årets bästa händelse.

Micke fick ett nytt spännande jobb på Exceed.
Och jag hade okristligt mörkt hår!

Jag gick en svindyr LPG-kur med resultat tio cm smalare midja bl.a.
Jag började laga mat!


Vi köpte en vattenmelon samma size som min tutte!
Min hud var som allra allra värst och jag grät som ett barn och skrev ett mycket frustrerat blogginlägg, minns ni det?

Micke fyllde 40. Av mig fick han middagen serverad, en herrbetjänt, kalsonger, årgångsrom, och en resa till Ibiza!



Sen ställde han till med fest där vi serverade bål och miljarder av kakor.
Förutom det serverade jag även årets tuttchock för flertalet av Mickes vänner jag aldrit träffat.

Vi hade brännbollskväll med jobbet och jag blev pinsamt full och vinglade hem i smyg.
Solo fyllde två hela år och jag "bakade" en leverpastejtårta.
Tre veckors barfotasemester kom, och då var livet som bäst.
Allra bäst mådde Solo som badade otaliga timmar.
T.o.m kameraskygga Micke fastnade på bild.
Jag lärde mig att jordgubbar och basilika är SJUKT gott ihop.


Vi åkte båt i ALLA väder.
Men mest när det var sol.
Min syster ställde till med 30-års fest under en hel dag, i tre perioder.
Period ett var picknickperioden, då var det varmt och många badade på vår leriga "strand".
I period två var det grillning och sedan vattensport för de som ville. Jag bjöd på en fin vurpa med kneeboarden.
Period tre var det fest i garaget. Pappa hade byggt ut tillfälligt för ändamålet, vi kallade utbyggnaden för "loungen"

Frieriet!



Sensommaren kom, så också mina första rosa byxor. Här inför en härlig middag på Melanders.

VI hann också med en utebio i Rålis. Rekommenderas inte utan täcke eller sovsäck!




Sensommaren började övergå mot höst när Mickes present gick av stapeln.
Ibizaresan! Första gången vi var utan vår bebis, det innebar..
.. sol, sex & sangria!
Min egen Stig-Helmer.
Jag och Bea var ner till Köpenhamn på Sensation.
Där var jag alldeles för lycklig för att fota så jag lånar ett.
På min 27:e födelsedag vaknade jag i en paljettklänning som jag försökte fota i hundra vinklar eftersom det var längesen jag kände mig glammig. (Här var jag ännu ovetandes att jag skulle få en systemkamera i present, som tar liiiiite bättre bilder)
Och de allra sista dagarna av året njöt jag för fullt av med de bästa av vänner, drinkar och god mat.


Tack för allt 2011. Välkommen 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0