Is it true, is it over?

Yes. I think it's time. Jag kan härmed basunera ut att jag är 100% singel. Jag har inte varit det på 15 månader. Jag har ju inte varit i en monogam eller "vanlig" relation om jag ska använda ett ord som människor vill kunna relatera till. Men där har ändå funnits en speciell man som höll mig off the market inofficiellt. Ni vet nog vem jag pratar om.
Jag befann mig litegrann i ett ingenmansland. Ville ju vara med honom men monogami och ett "vi" var inte aktuellt även om jag hade drömmar ibland. Samtidigt kunde jag aldrig ge mig hän någon annan eftersom jag var rädd för att förlora eller ja, liksom vara tvungen att aktivt välja bort honom på grund av en ny och mer "vanlig" partner.

Men nu har han träffat någon och blivit kär. Och monogam. Så nu skötte det sig liksom av sig självt. Först kände jag sorg. Men tack och lov inte missunnsamhet, eftersom han betyder så mycket för mig. Och jag vill bara tänka kärlek. Det har varit min absolut coolaste och finaste relation till en man och det var en väldigt speciell tid. Den har varit skrämmande, utmanande, utvecklande och varm. Han har pushat mig så otroligt mycket, inspirerat och sett mig. Lyssnat på mig med en helt fantastisk ödmjukhet. Hållt min hand när jag famlat i blindo och alltid varit varm. (Och het) Så fint.

Men efter sorgen kom en befrielse. Och just nu känns allting väldigt väldigt bra. Som att allting gick i lås plötsligt.

Kommentarer
Postat av: P.J.

Grattis, eller vad man ska säga.

Det är alltid en befrielse att kunna konkretisera för sig själv hur ens liv är och inte vara i en dimma av olika tolkningar.

Det kommer nog stunder då det inte känns så bra att det blev just så här men det ordnar sig säkert med tiden.

2009-08-03 @ 19:26:20
Postat av: Mia

Ibland längtar man efter tolkningar och dimma, ibland efter klarhet. Jag behövde nog klarhet i just detta. Och känner mig lugn och tacksam.



En dimma i taget, typ?

2009-08-03 @ 23:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0