Befrielse

Mitt nät har varit nere sen i fredags, annars hade jag berättat om den dekadenta helgen. Den började relativt lugnt men spårade senare ur. Något oerhört stort som bör tilläggas är att jag varit så gott som ångestfri. Alltså annars brukar berusningsmedel och just dekadens och festligheter ge mig ångest efteråt, egentligen utan orsak. Jag kan tycka det är obehagligt att vi människor super och knarkar och blir helt andra personligheter. Halvhett. Kanske gav det mig ångest därför att jag själv förvandlades på plan som var för jobbiga att hantera nykter och kände därför skam efteråt.
Ju mer jag tränar på min medvetenhet och kontakt med mina känslor och hela mig själv - desto mindre blir förvandlingen. Och då blir det helt igenom kul. Vilket är orosbefriande.

Jag kunde istället känna besvär idag för att jag känner mig ful och allmänt sunkig. Sån obehagskänsla som verkligen bara förstör en annars fin dag. Men jag accepterar att jag inte är het idag och tänker på att jag knappast dör av att inte få någon uppmärksamhet. Den lilla bekräftelsehoran behöver också en käftsmäll ibland, eller semester beroende på hur man ser det?!


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag älskar älskar dej!!du är helt enkelt bäst bäst bäst;)

2009-06-09 @ 12:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0