Ja visst gör det ont när knoppar brister..

Igår drabbades jag av en insikt, eller egentligen en stor och många små. Inte på det mediterande auumm-viset utan som en rak höger. En käftsmäll. Hade det hänt.. säg en månad tillbaka hade jag nickat, förstått, anat ett visst tryck på bröstkorgen och försökt köra på efter bästa förmåga. Igår brast jag istället ut i tårar och intalade mig själv om och om igen att det är okej. Vidare kunde jag inte sova och satte mig på en kall stol, skrev ner mina akilleshälar, mina rädslor och alla de tankar som flödade. Jag lät fortsättningsvis tårarna rinna och det i sig är en seger för mig. Att inte krampaktigt hålla tillbaka och förminska ledsamheten. En äldre dam kom fram på tunnelbanan, hon kramade mig. En främmande människa höll om mig. Och jag tillät henne utan att känna panik över vad jag behövde prestera. Det ögonblicket fullkomligt fyllde mig av positiva känslor.

Självförverkligande är en ständig process. Jag har kommit långt för egen maskin, men har nu nått den punkten då jag inser att jag behöver en objektiv lyssnare. En objektiv medmänniska att samtal med. Terapi. And Im not afraid to say it.
Det är mitt första steg mot mitt nya osjälviska liv.



Kommentarer
Postat av: Miss_Incorrigible

Med den dialogen inåt och utåt känns det som att du klarar av allt. :-)

2009-11-23 @ 22:15:26
URL: http://mytruthsandotherthings.blogspot.com
Postat av: Mia

TACK! Allt går med lite vilja, våld och..?

2009-11-23 @ 23:06:27
URL: http://smutsigtimin.blogg.se/
Postat av: Qwertymac

Som en trogen läsare av din blogg vill jag först och främst säga att jag gillar det du skriver. Det är tunga ämnen men du verkar ha ett sånt driv och engagemang så jag ser framemot att läsa hur det går. Det ger ett visst stöd till mig själv när man läser att andra människor har samma tankar och funderingar som en själv. För ett fel som jag ofta gör är att tro att man är själv och att det är något knas med mig. Troligen är man bara en något mer än normalt funderande/grubblande person.

Hoppas du har en bra dag!

2009-11-24 @ 10:10:20
Postat av: Mia

Tack snälla för dina varma ord!

Det känns som ett oerhört fint utbyte när jag får en kommentar som den här. Du är inte ensam, stå på dig i dina funderingar och även om du ramlar ibland så är det bara att resa sig. Jag tror på dig.

Kramar!

2009-11-24 @ 13:11:22
URL: http://smutsigtimin.blogg.se/
Postat av: Qwertymac

Hej igen!

Vad kul att du svara!

Jag har tänkt mycket kring saker som det du skriver om därför som jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Nu är jag lite äldre än dig, kille och 30. Men ändå så är det samma saker.

Det kändes minst sagt mysko för jag surfa in på din sida och läste texten om kompabilitet och tänkte bara....vad är detta..det är ju mina tankar rakt av i stort sätt. Tack för att du tror på mig. Jag gör det samma på dig. Vi hörs säkert av mer kring detta.

Take care

2009-11-24 @ 14:37:43
Postat av: Trevlig.

Älgen, du är grym.



Tittar förbi, och på. Ler.



Jag tror på dig, också. Din tid är nu.

2009-11-24 @ 14:51:14
URL: http://starlicious.blogg.se/
Postat av: Älgen

Isabellious, TACK! Har tänkt på dig. Drömde om dig just den här natten, en väldigt fin dröm. Du är med mig nu och då och jag uppskattar det verkligen. Studsar tillbaks så mycket kärlek och värme jag bara kan vrida ur mig!

PUSS

2009-11-24 @ 19:03:18
URL: http://smutsigtimin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0