Luftslott

När det kommer till fördomar är svartvittseende ett återkommande fenomen. Och jag är sannerligen inget helgon själv. Jag bildar en uppfattning efter 5 sekunder. Om jag studerar människan - en ny efter 30. Efter 1 minut en helt annan. Men! Jag älskar att bli perplex och att ha helt helt fel. Således tänker jag inte skämmas för mina radikala fantasier, jag ser det hellre som ett ensamnöje.

Min längtan efter att provocera tycks tonas ner. Det är roligt, men känns också tunt. Ingenting jag egentligen växer av. Längre. Tror jag. Så jag känner hur jag sakta blir lite mer..
Passligt opassande. Vulgär med finess.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vulgär med finess! Vilken underbar formulering. Gillar din blogg, keep up!!

2009-11-17 @ 09:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0