Sommarlättja

Den här ger mig uteslutande sorgfria fragment av en fnoskig sommarkväll. Även här i min lilla kokong på Dalagatan. PRIDE huserade i stan och således infann sig frimod i hela själen. På väg till min granne, en morallös jurist jag hängde en del med. Jag satt i hans öppna fönster ner mot Upplandsgatan och shotade något vidrigt destillerat. Vodka? In i dimman. Rökte ute på innergården med hans pilska vän Lisa. Komersiell house, en snuskig jargong och senare hinkvis med rosé på Utecompagniet. Mentalt sätt var jag hög på livet, skitjävlaglad och obrydd. Kravlös. Jag drog till mig en hel drös av män med rå humor. Viskade små hystogrejer i deras små rädda öron. Åh, det var så sällsamt. 


 

Kommentarer
Postat av: Nora

Jag ville bara säga ett stort TACK till dig. Du har totalt, fullständigt tagit död på varje liten fördom jag har haft emot, hmm, "storbröstade, sminkade, blonderade kvinnor". På riktig har du den djupaste blogg jag någonsin har läst. Du verkar vara en underbart intelligent person och jag älskar att läsa din blogg! :)

2009-10-14 @ 19:37:05
Postat av: Mia

Nora. Vad fint, jag blir nästan rörd till tårar. Trots att jag älskar att skriva för min egen skull, gör det processen oerhört mycket roligare om jag vet att jag även kan glädja någon annan.



Och om jag dessutom tagit död på dina fördomar är det värt allt i världen. Åh, jag blir så glad. Massor med kärlek till dig!



2009-10-14 @ 21:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0