Eddi, I feel you.

Tror ibland jag är en hund född i en människas kropp. Jag har ju nästan samma kommunikationsproblem och vill helst bara trycka näsan mot de jag tycker om och bli kliad på. Att bli kliad på är det bästa, alla kategorier. Och vila hela dagarna, möjligtvis ta en promenad - som en gammal hund. Jag äter ungefär likadant, slafsigt och mycket. Tycker det räcker med några få ord. Gnäll, skäll, morr eller pip.. Detta bland så mycket annat.

Jag läser en sådan bok, den är skriven ur en hunds perspektiv. Den är så spot on. Jag låg och läste och storlipade i två timmar. Så bra är den. Så på riktigt är den. Jag saknade min hund så jag ville skrika rakt ut. Jag undrar vad han gör, vem han är idag.

Då började det knäppa i lampan. Det välkända knäppljudet. Spök-knäppet.
Och lugnet bäddade in sig i hela kroppen.


Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try
To fix you



Kommentarer
Postat av: Alin

Vad heter boken?

2010-08-06 @ 12:48:51
URL: http://aliiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Enzo och konsten att köra fort i regn. LÄS!!!

2010-08-06 @ 14:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0