Dröm tisdag.

En kvinna rökte cigarill och askade på min vita klänning och i min mat vilket ledde till att jag slog henne hårt. Och mycket. Senare gick jag en promenad och blev upphånglad av min kollegas lillebror som är tjugo år, och som också var min kollega i två veckor. Det var hett.

I huset jag växte upp var mamma och jag barnvakt åt min brorson Arvid som satte något i halsen och det rann ett trögflytande slem ur hans mun. Vi ringde aldrig ambulans men jag tror han klarade sig. Han låg i mammas famn och såg tagen ut, men andades.

Max skulle renovera sin lägenhet och den blev invaderad av arkeologer (ja?), fotografer, designers, arkitekter och antikvetare. Hans lya hade dessutom ökat minst 100 kvm, och var inrett som ett engelskt slott. Jag kände mig mest i vägen och hoppade upp på taket på en buss och åkte igenom vad jag upplevde var Stockholm, men som såg ut som London. Jag njöt av all puls och solen som sken. Blev dock avsläppt i vad som såg ut som Uppsala, ute vid en bensinmack. "Hoppas du åker igen nästa vecka" sa negern som körde bussen. Jag smsade Therese som återigen hade flyttat till Stockholm och även hon hade besök av designerproffs som skulle hjälpa henne inreda lägenheten på söder.

I ett linne där mina bröst såg extra enorma ut och en handduk virad runt midjan började jag gå. Kände att jag började få en gyllenbrun färg av det fina vädret och var glad. Gick och gick. Det började bränna i nacken och så småningom när en skolklass passerade kom Jonna, en tjej jag brukade vara barnvakt åt när jag var yngre. Jag frågade om hon hade solkräm, vilket hon hade och hon smörjde omsorgsfullt in min nacke och axlar. Resten av klassen stod och stirrade och ville ha min autograf.

Min promenad i handduken virad runt midjan fortsatte genom drottninggatan här i stan, när jag närmade mig Odenplan såg jag fyra gangstergrabbar med en hund. Hunden gnällde och en av killarna tog upp den i nackskinnet och kastade ner den för ett stup där den skrek tills den bröt nacken mot vad som såg ut som en byggnad i Las Vegas.



Det här var bara en bråkdel av allt jag drömde inatt. För ett par nätter sen drömde jag att jag hade perverst sex med min kusin, halvt mot min vilja. Och innan det hade jag två nätter fasansfulla mardrömmar. Om drömmar verkligen betyder något skulle jag väldigt gärna vilja ha svar på vad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0