Su shi

Med mitt vanliga kackiga jobb blir det aldrig AW innehållande rosé. Bara apelsiner och grönt te. NU är jag dock ledig, men har kirrat ett jävligt smidigt extraknäck som går ut på att jag shoppar och får pengar för det. Shoppa > dricka en chailatte och rapportera > done and done. Således efter en "tung" arbetsdag tyckte jag mig förtjäna en lika tung torsdagsAW med vin, cigarillos och babbelibabb. Passande nog hade min allra bästaste bästis ett par timmar att slå ihjäl med mig just precis exakt då. Resultatet - Stockholms överjordiskt mäktigt goda misosoppa, te och sushi att börja med. Nypa sig, ifall man drömmer. Nytt, de ska börja med brunch. Jag. Dör.

En unge på tre bast råglodde på mig, iförd mystiska glajjor och skrek "Mamma, MAAAAAAMMMA, rosa"
Mamma: "Ja oj vilka rosa läppar"
Ungen hänförd trehundra meter framåt, vred nacken av sig för att kunna glo.
Jag: tummen upp.

Vidare.. de få sol-spots som finns, springtime klockan sjutton på stureplan är lätträknade och definitivt än mer lättpaxade. Jympadojor och jeans med alldeles för mycket smink betyder mer norrmalmshållet. Man får finfint vin, för lika finfint pris. Alla nöjda. Sms om en framgångsrik och betydande morgondag droppar in som på beställning,

Äckligt megadunderlycklig, vill fria till Therese. Typ.

Sedermera, en stilla promenenad fina gatan hem, till min volumiöst fantastiska man, och jag ler mot allt som rör sig, får leenden tillbaka. Alla är lyckliga, kåta, rusiga och kära. I min värld.

Hur kan man inte älska livet, stan och.. allt.

Sander Van Doorn, som är DJ:en med stort D döper min låt,
till SUSHI. Klicka, listen, mesmerize.

SUSHI







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0