I'm a star, baby I'm a star

När klockan ringde nollsex imorse kände jag mig som utsövd törnrosa. Jag var pigg. Det händer en gång om året, typ. Alltså, ett bra tecken. Tog sällskap med syrran ner på stan, busschauffören lät mig åka gratis, humöret slog i taket. Timme senare briljerade jag på en arbetsintervju. Jag var geni. Kunde lyfta berg därefter.

Träffade vän för lunchtimme, fint. Fick höra att jag var sjukt lik Gynning. Säger man sådant är man min vän för livet. Vidare ville jag belöningsshoppa. Inredningsbutik in och inredningsbutik ut. Bestämde äntligen ett fast färgtema för vardagsrummet. Nu blir det lättare. Gardinerna jag ville ha kostade först tolvhundra så jag tänkte sy egna. Men tyget gick loss på tvåtusen. Gick då åter för att köpa tolvhundringarna - då var dom, gissa vad? Slut! Arrrgh. Men jag visste att det var meningen. Och javisst. Väl hemma klickade jag hem ett par på nätet istället för.. ta taa fyrahundra. Unnade mig en stor chailatte för att jag är en sådan stjärna. Mina axlar värker av tutt-tyngden, som alltid efter en dag på stan men det gör inget för snart ska jag knulla och då är dessa guldmeloner värda all värk i världen, det vågar jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0