Alis volat propriis

Sport och schlager ligger långt nere på min intresselista men visst hör jag ändå surret omkring mig. Alla verkar gilla åtminstone det ena. Och jag har inte ett dyft att flika in. Smyger smidigt iväg. Kanske vore det bra för mig med flera sådana fokus, att liksom dagen var gjord för en vunnen match. Ungefär samma effekt som solen verkar ha på större delen av befolkningen. Jag brukar lite krasst säga att kvasiintellektuella människor har lätt för att vara lyckliga. Slå mig gärna. Teorin må falla med att intellektet ju mer utvecklat det är bör kunna styra själv. Jag hävdar dock fortsättningsvis att bagaget gör resan.
En klok vän sa att fixering vid saker handlar om fokusförflyttning.
En annan klok vän responderade ivrigt att, nej, det heter passion. Att brinna.
Jag står.. kluven. Har själv aldrig brunnit för något med passion. Inget. Jag är bra på att ljuga och förskjuta fokus ändå, tack så mycket. För mig står missbruk och passion egentligen som synonymer. (Kåthet faller också inom ramen, men det är ju uppenbart biologiskt försvarbart).
Det handlar om begäret efter något större. Något mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0