Andligheten

et jag finner absolut svårast att få in i "vardagen" är den andliga biten. Jag önskar jag hade rutin att meditera en viss stund varje dag eller åtminstone tillåta mig att ligga ner och bejaka den typen av dialog. Igår kväll i sängen låg jag och läste tidningen Nära som är just en andlig tidning. Jag verkade få besök då, för ett svinkallt täcke lade sig över min överkropp. Ungefär som att jag låg under en öppen frys. Hur kallt vi än må ha i vår lägenhet så blir det aldrig sådär overkligt kallt. Men jag lät det vara så, jag måste sluta vara rädd nu.

Efter detta försökte jag ta kontakt med min guide och frågade om lite vägledning om vart jag är påväg, vad är det jag ska pyssla med och sådär? Gissa min förvåning när mina händer blev så kokande heta så jag nästan brände mig själv på bröstet där jag låg med dem kupade. Jag har healat lite förut, dels när jag gett t.ex. fotmassage och även när M har haft ont. Jag har fått häftig feedback men inte tänkt så mycket mer på det. Nu kändes det verkligen som en uppmaning att jag ska fortsätta på det spåret! Så nu, med så mycket ledig tid får jag ta mig i kragen och bejaka det. Jag har ju två killar här hemma att öva på även om jag inte än lyckats få Solo att bara ligga ner och ta emot. (Han vill bara pussas och pussas och pussas om jag sätter mig ner där han ligger).
Och emellan detta kockar jag som aldrig förr! Åh, det är så roligt att ta fram oväntade sidor i sig själv. Just nu ligger en köttfärslimpa på rotsaksbädd i väntan på att skyfflas in i ugnen.

Kommentarer
Postat av: M

<3

2012-02-05 @ 14:50:44
URL: http://welivelikecats.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0