Symbolik

Jag vet att det aldrig är så spännande att höra andras drömmar eftersom man inte var där, men.
Igår natt drömde jag att jag förlöste en bebis. En flicka! Smärtan var inte ens i närheten av hur ont jag trodde det skulle göra och fort fick det, jag krystade två gånger och så var hon ute. Men efteråt kunde jag inte ta hand om henne, mina händer var slemmiga och jag fick inte grepp om den lilla kroppen, den bara gled runt i mina händer.

Inatt drömde jag att jag fick krossad ecstasy och någon annan typ av drog blandade i en cigarett (den andra drogen var för att skydda tänderna då man lätt gnisslar dem under ett e-rus). Jag rökte den (man skulle dessutom ha ett plåster runt filtret, haha) men blev dock aldrig hög och besvikelsen var total. Det hela avslutades med att jag hoppade i vattnet för att rädda en hund som inte kunde ta sig upp, den bet mig i ren rädsla men jag trotsade det och drog upp den i alla fall. Väl på land kom en boxer springande emot den, knuffade ner den igen och dränkte den.
Även om det inte var i samma dröm skulle man kunna väva dem samman och tolka det som att jag inte är redo att föda barn förrän jag begravt alla tankar på att festa ansvarslöst.
Den brutala dränkningen av hunden kunde vara ett sätt att visa att det är dags att ta död på och just begrava vissa delar av sig själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0