Alldaglighet

Jag skriver så sällan här eftersom jag har fått för mig att jag måste avhandla tunga ämnen, skriva insiktsfulla reflektioner eller bara vara allt annat än den alldagliga vanliga jag. Det är ju synd. Jag brukade vara världens roligaste människa som skrattade sådär jätteirriterande och pinsamt högt och kissade bakom bilar en onsdag påväg till stureplan. Sen började jag tydligen ta mig själv på alldeles för stort allvar och bloggen dog ut. Eller, ja, ett tag gjorde jag ingenting annat än kontemplerade allt mellan himmel och jord men det var ju en period. Vem fan orkar - seriöst - alltid BARA vara djup/ytlig/rolig/ledsen/etc. Nä precis! Ingen! 

Så jag kanske borde skriva lite mer goja och bara vara liksom. Vill ni ha mig får ni väl ta hela mig? Jag har aldrig påstått mig vara en nischad blogg. Inte för att jag heller finner det särdeles intressant att bara skriva vad jag har på mig eller äter eller vem jag träffar, men något mittemellan kanske vore en idé. Äh jag vet inte.
Jag och Solisten går varje dag en promenad på en timme och en halv, nästan alltid går vi ner på kungsholmen. De senaste gråa (!) dagarna har himlen lyst upp i olika konstverk precis då vi kommer ner på norr mälarstrand. Jag känner inte att jag orkar kånka på systemkameran på de promenaderna men jag har fångat det med mobilen. Nu till det märkliga; dessa himlaskådespel uppenbarar sig i ungefär tio minuter, sedan sluter sig allting och blir åter grått grått grått. Dessutom verkar ingen annan omkring mig lägga märke till och förundras över det vackra. En aning märkligt kan ju tyckas?

Här är några av dagarna.




Kommentarer
Postat av: JAE

Det är vackrast när man blandar vilt av högt och lågt. Det är tråkigt att bara läsa tillrättalagda saker. :)

2012-01-28 @ 01:52:14
URL: http://jaetemperance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0