Svar till Jae

Tack för din fina kommentar. Det var längesedan jag kände en sådan lust att diskutera det här ämnet. Roligt!
Jag kan bara tala för mig själv. Jag är en oförskräckt exenctriker. Jag tror på fria människor som lever i sanning. Jag tror på öppenhet inför människors olikheter framför moraliska pekpinnar och framförallt tror jag på att lyssna till sin inre röst och våga följa den. 

Jag försöker aldrig omvända någon. Jag sprider inte mina åsikter vind för våg eftersom jag behöver inte den energistölden det ofta resulterar i när det kommer till den här typen av frågor. Man kan viska ordet hora på en balkong på södermalm så har man dragit igång en hätsk diskussion på en annan balkong på östermalm. Så känsligt tycks det vara.

Det sexuella är komplext, eftersom vi har gjort det så. Jag har svårt att se att meningen var den, då vi föddes med varsitt könsorgan, könsdrift och förmåga att fortplanta oss. Ja vad bra - vi ger dem alla verktyg, hoppas de fuckar upp allting.

Jag tror på en avdramatisering kring det sexuella men att för den delen komma ihåg att vårda sin integritet och öka förståelsen för sin EGEN sexualitet. Människor har hela mitt liv pratat om mig som någon slags porrdrottning, eller sexuell guru. Jag kanske utstrålar sexuell energi och pratar öppet och skojar om det mycket, men faktum är att jag av egen erfarenhet märkt att de människor som talar minst och mest tyst om det här ofta är de riktiga sexdrottningarna. Därför att de har en sund inställning, de har aldrig låtit någon annan projicera sin egen uppfuckade bild på dem och de lever i harmoni med sin djuriska sida. Utan krusiduller. Gotta LOVE them. Jag själv drar in alldeles för mycket intellekt i min sexualitet för att kunna vara just det djuret, tyvärr. Däremot finns det inga sexuella preferenser eller fetisher som förvånar eller förskräcker mig. Jag är snarare djupt fascinerad.

Om vi hårddrar det, vem känner inte någon gång "tvång" i sin arbetssituation?
Jag besitter inte direkt någon kroppslig integritet. Min kropp är inte min borg. Min kropp är ett skal som går att forma och fixa med och så klär jag på den kläder under stor del av min vakna tid. Min sexuella lust däremot är definitivt min borg och den har ingen annan full kontroll över. Således har även jag vissa begränsningar. Men min yta - plast, smink, kläder, det är och ska ju vara rakt igenom roligt och lustfyllt, som ett fånigt intresse.

Puma är porrfilmsaktris. Det betyder alltså att hon bl.a. knullar/blir penetrerad framför kameran. Mycket och ofta. Det är ingenting jag skulle välja såvida förutsättningarna inte var så att jag själv valde tid, plats och människor. Och så går det ju inte riktigt till. När min mamma frågade om jag skulle vilja vara just porrskådis sa jag JA! Men det var nog inte ett ja med så mycket substans, som det var ett statement, som för att säga JA! Och älskar du mig så står du bakom mig i det.

Att fotograferas dock - gärna. Naken eller med fokus på en fetish spelar inte så stor roll. I en apdräkt eller med cowboykläder. Jag har kommit att lära mig under mina år på nätet med mängder av möten och långa samtal om människors innersta förtrycka känslor, att sexuella preferenser finns det lika många som stjärnor på himlen. Många människor tycks vara oerhört rädda för att klassas som sexuella objekt. De tycks känna sig förminskade och rädda att på något sätt fara illa, om de blir föremål för någon annan okänds sexuella njutning. Folk frågar mig fenomenalt pinsamma frågor som t.ex. "varför jag frivilligt vill gå runt och kåta upp främmande gubbar". I rest my case på den. Men det är ju det som är grejen, du kan aldrig värja dig från att vara någons fantasi. Hur du än må välja att pynta (eller inte pynta för den delen) ditt yttre finns där alltid någon som tänder på just dig. Och som kommer "förminska" dig till en ren och skär sexuell fantasi där du inte har någon talan. Jag är inte rädd för det. Tvärtom! Om jag kan skänka människor njutning bara genom att vara jag så ser jag det som något fantastiskt.  Jag objektifierar själv människor hela tiden och låter dem spela aktiva eller passiva roller under mina sexuella eskapader. Inte är de mindre värda för det, snarare är de värda mer. De tillför ju mitt liv något utan att medvetet anstränga sig.
Så att vara "vanlig" modell, eller modell med avsikt att vara upphetsande är för mig precis samma sak. Jag behöver inte vara kåt eller ha sexuell lust för att ustråla sexuell energi. Således hade det enda "tvånget" varit att gå till jobbet och göra det bra. Och är man mensuppblåst och har en stor röd finne i pannan är det klart att man kanske inte älskar sitt jobb just den dagen. Men jag ser ingen skillnad i den känslan och den vanliga obehagskänslan jag känner över att gå till mitt "vanliga" jobb.
Att prostituera sig innebär också så mycket mer än att sälja en opassionerad avsugning. Försäljare kryllar det av, överallt. Det är ett jobb. Säg att du har en webkamera. Någon på andra sidan skärmen ber dig visa brösten och kanske klämma på dem, så får du femhundra spänn. Under tiden du helt osexuellt drar upp tröjan och klämmer på dem onanerar motparten och får orgasm. Han/hon har köpt en sexuell tjänst och du har prostituerat dig. Nästa person ber dig ta på dig ett par speciella skor och gå runt i rummet tio minuter. Då får du tusen spänn. Historien upprepar sig, kvinnan eller mannen bakom skärmen, som du inte ens ser, drar nytta sexuellt av din, för dig, totalt osexuella uppvisning och betalar dig sedan för dito. Återigen, du tjänade pengar på din "kropp". En kropp du fick när du föddes, helt gratis = win! Så här enkelt kan det vara. Utan att säga för mycket så vet jag det. Det är olagligt och du får inte skatta för dessa pengar, även om du vill = lose! Då skulle du få starta typ ett företag som sålde webcam-konsult-konferenser och skriva i det finstilta att om du ville det så ingick alltid en liten bonus på slutet av konferensen. Ungefär som att sälja massage för tvåtusenkronor halvtimmen, där kunden betalade enbart för massage men terapeuten bjöd på ett happy ending. Det hade varit lagligt. Det finns människor som vill köpa ditt kiss och bajs. Och kissa och bajsa ska vi ju alla göra - där snackar vi fenomenalt lättförtjänta pengar, såvida du inte tycker att det är för privat. Det är det inte för mig. I den här typen av jobb belyser jag alltså att kan man förmedla sex/porr, dra nytta av sig själv och sin kropp, utan att för den delen alls behöva blanda in sig egen lust eller sexualitet. Det är till stor del detta jag menar när jag pratar omt att tjäna pengar på min kropp. Även om jag nu har valt bara exempel där kanske mina egna unika yttre attribut inte står i fokus så finns det ju naturligtvis mycket att hämta även där. Tuttarna skulle betala sig själv på nolltid. Och visst skulle det vara ännu mer kul om jag drog nytta av det jag själv gillar och tycker är snyggt! Men det är snarare än bonus, än något krav. (Utöver detta skulle jag absolut kunna tänka mig mer traditionell prostitution där man alltså är delaktig på ett annat sätt och drar nytta av sexets fördelar, men det är inte fullt lika krusidullöst).
Det här är så mycket vanligare än man tror, det finns massor med människor som jobbar heltid eller bara drygar ut kassan lite på det här sättet. Vissa har t.om. lyxen att jobba en vecka i månaden för att få ihop en så bra lön så de kan vara lediga resten. Och om det fanns ett rumsrent och hyfsat okomplicerat sätt att jobba vitt så hade jag utan tvekan gjort det. Tvånget som ju din fråga faktiskt handlar om blir också ett friare tvång när du har egen firma. Jag är själv så trött på just tvång så att jag gått ner i halvtid på mitt jobb. Men då är det halvtid och så är det med det. Har du eget väljer du själv hur mycket eller lite pengar du har råd/tid/lust att tjäna just då.

Bland mina nära vänner finns det ingen som fördömer eller tycker att detta är konstigt. Alltså vet jag att jag inte är helt depraverad och hopplös. En vän har t.om. sagt att hon gärna skulle vara min medarbetare om det inte vore för att hon hade en pojkvän som inte ville det. Det finns givetvis mycket mer komplexitet jag inte ens nuddat vid! Mycket mycker mer. Nu har jag hårddragit det och spaltat upp den enkla grunden, för den är enkel. Jag hoppas du fått en del klarhet i hur jag tänker och känner? Viktigast, fick du svar på din fråga?




Kommentarer
Postat av: JAE

Jag blev mycket nöjd med svaret. Jag förstår vad du menar när du hävdar att det finns en distinktion mellan den förslavade kroppen och den förslavade sexuella lusten. Det håller jag med om. Samtidigt tror jag att de är oupplösligt förbundna med varandra.



Jag gillade särskilt följande rader; "Men det är ju det som är grejen, du kan aldrig värja dig från att vara någons fantasi. Hur du än må välja att pynta (eller inte pynta för den delen) ditt yttre finns där alltid någon som tänder på just dig. Och som kommer "förminska" dig till en ren och skär sexuell fantasi där du inte har någon talan."



- Detta är superintressant. Där tror jag att de största "begränsningarna" sker - i vårt förhållande till vår egen kropp. Vi tror (eller många tror) att de med hur de gestaltar sitt yttre på något sätt kan kontrollera och stävja omgivningens reaktioner. Får jag fråga dig vad du heter eller är det hemligt?



Jag ska, som bidrag med min syn på sexualitet, posta en text jag skrev på ämnet i maj i år. Tack för ditt utförliga svar! :) /Jae

2012-01-14 @ 09:08:17
URL: http://jaetemperance.blogspot.com
Postat av: Mia

Vad kul att du blev nöjd! Jag kom - som alltid - på fler saker jag kanske skulle tagit upp, men så är det när jag skriver lite längre texter, det tar aldrig slut, speciellt inte om jag känner att motparten faktiskt lyssnar. Det var längesen jag blev ställd en sådan fråga och faktiskt tyckte det var kul att svara!



Ska gå in på din blogg och läsa ditt inlägg asap!



Jag är inte särdeles hemlig av mig så mitt namn är Maria Lundberg. Åtminstone några månader till, fram tills jag gifter mig :)



2012-01-14 @ 11:58:10
URL: http://smutsigtimin.blogg.se/
Postat av: Alin

Jag är så stolt!

2012-01-14 @ 11:58:45
Postat av: Mia

PUSS Alin <3

2012-01-14 @ 12:16:22
URL: http://smutsigtimin.blogg.se/
Postat av: JAE

:) Detta kan ju såklart diskuteras i all oändlighet. Jag planerar att utbilda mig till Sexolog efter min socionomexamen, så allt detta är right up my alley ;) Du fascinerar! Keep up the good work.

2012-01-15 @ 16:19:44
URL: http://jaetemperance.blogspot.com
Postat av: Anders

Intressant meningsutbyte mellan två intelligenta kvinnor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0