Utmanad..

.. av Jae.

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Då var jag 17 år, hade hoppat av gymnasiet och gick en ettårig idrottslinje på en folkhögskola i väntan på att få flytta till Sverige! (Mamma lät mig inte flytta förrän hösten jag skulle fylla 18 eftersom jag hade varit en stökig tonåring). Det var ett skitkul år iallafall.

Vad gjorde du för 1 år sedan?

Vår älskade lilla pom Solo hade precis kommit till oss, och den mesta av vakna tiden gick åt till till att lära känna honom, stärka hans självförtoende och visa honom världen. Upp och hoppa 05 varje morgon var det som gällde då.

Fem snacks du gillar?

Vad är definitionen av snacks liksom, jag äter hellre efterätter och desserter, men.. vitchokladdoppade jordgubbar, lösgodis, nachos & gucca, ost & kex. Kan äta chips och sånt också om det krisar men det är ingenting jag skulle välja själv direkt.

Fem sånger du kan hela texten till?

Snow Patrol - Chasing cars, Coldplay - Fix you,  Whitney Houston - I will always love you (haha), en SKITROLIG jazzlåt jag kan inte kan namnet på, och... alla SHM-låtar!


Fem saker du skulle göra om du var miljonär?

Skänka MYCKET pengar till djurrättsorganisationer, volontärjobba, köpa hus vid vattnet med båt etc, uppfylla drömmar för mina föräldrar och bästa vänner och njuta av livet deluxe!

Fem dåliga vanor?

Att alltid ha mobilen på ljudlös, kasta mina kläder på golvet, spegla mig i ALLT, bita på naglarna och tjuvlyssna på främmande människor.

Fem saker du gillar att göra?

Dofta på hundtassar, vara i naturen, äta på fina restauranger, läsa och dansa nio timmar i sträck på Sensation White

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?

Skulle aldrig klä mig i vita byxor, tights, stringbikini eller Ed hardy-kläder och jag skulle aldrig KÖPA äkta päls.
(Pälsarna jag äger är ärdva och t.ex. skjutna av jägare inom släkten såsom en räv med skabb, som led)

Fem favoritsaker?

Min tuttar, mobilen, Karin Boyes diktsamling(ar), sminkväska med innehåll och min förlovningsring.


Fem personer jag utmanar:

Jag har dyrt och heligt lovat mina vänner att inte skicka runt såna här listor, så jag utmanar ingen med tvång, men om någon jag känner att de vill - varsågoda!



Kommentarer
Postat av: jenny S

Åh älskar historien om skabbräven som led! <3

2012-02-12 @ 23:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0